Image description

Voorzitter Adviesraad Sociaal Domein

Over de vacature

Sluitingsdatum
27 oktober 2024
Opleidingsniveau
HBO

Algemene informatie

De Adviesraad Sociaal Domein (hierna de Adviesraad) adviseert het college van Burgemeester en Wethouders. De raad bestaat uit zeven clusters: Ouderen, Mantelzorg, Mensen met een Beperking (MMB), Jeugd, Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ), Vrijwilligers en Participatie. Elk cluster vaardigt twee leden af voor een periode van vier jaar.
De Adviesraad vergadert minimaal zes keer per jaar, doorgaans maandelijks behalve in juli en augustus. Daarnaast neemt de Adviesraad deel aan ad hoc werkgroepen en relevante bijeenkomsten binnen het sociaal domein.
Leden ontvangen een presentievergoeding per vergadering
De huidige voorzitter stopt eind van dit jaar. Wij zoeken daarom een nieuwe voorzitter per 1 januari 2025. De voorzitter wordt benoemd voor 4 jaar.

Taken van de adviesraad

De Adviesraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over het gemeentelijk beleid binnen het sociaal domein. Leden worden vroegtijdig betrokken bij de ontwikkeling van nieuw beleid en hebben regelmatig contact met hun achterban.

Werkzaamheden:

  • Samen met de secretaris, de 2e voorzitter en ambtelijk ondersteuner de agenda van vergaderingen opstellen.
  • Vergaderingen leiden en zorgen voor een goed verloop en bewaken van de voortgang van de genomen besluiten.
  • Contacten onderhouden met maatschappelijke organisaties.

Verwachte kwaliteiten van de kandidaat

  • Affiniteit met belangenbehartiging, medezeggenschap en inclusie.
  • Beschikken over bestuurlijke en leidinggevende kwaliteiten.
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden.
  • Adviesvaardig.
  • Onbevooroordeeld kunnen omgaan met tegengestelde belangen.
  • Mensen kunnen motiveren en enthousiasmeren.
  • Belangstelling hebben voor ontwikkelingen in het sociaal domein.
  • De Adviesraad extern vertegenwoordigen.
  • Goed bereikbaar zijn voor interne en externe contacten.

Overige eisen

De leden en voorzitter van de Adviesraad mogen geen lid van de gemeenteraad, raadscommissie of medewerker van de gemeente Kampen zijn of een commerciële relatie hebben met de gemeente Kampen. Daarnaast moeten de voorzitter en de leden woonachtig zijn in de gemeente Kampen.


Meer weten?

Voor meer informatie over deze vacature kunt u contact opnemen met de secretaris van de Adviesraad, Johanna de Roo, telefoonnummer 06-38924241 of met Gerlinde Fix, ambtelijk ondersteuner telefoonnummer 06-57570089.

Belangstelling?

Heeft u belangstelling voor deze functie solliciteer dan voor 28 oktober a.s. via de knop solliciteren op deze pagina of via de website van de gemeente Kampen Vacatures | Gemeente Kampenexterne-link-icoon

Neem contact op

Lana Sasic

recruiter