Coördinator Reiniging
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 29 januari 2025
- Uren per week
- 36
- Salaris
- maximaal € 5.313 (schaal 10)
- Opleidingsniveau
- HBO
Ben jij die enthousiaste en resultaatgerichte coördinator, die samen met ons de dienstverlening wil verbeteren? Lees dan verder!
Als coördinator reiniging speel je een belangrijke rol in het begeleiden en uitvoeren van diverse verbeteringen op de werkvloer. Voor het team afvalinzameling en reiniging liggen er grote uitdagingen op het gebied van elektrificatie van het wagenpark, de digitalisering van de bedrijfsvoering en de schaalvergroting van de gemeente. Als coördinator help je ons team verder op de ingeslagen weg naar professionalisering. Jij mag inhoudelijk sturing geven aan dit trotse team met een mooi mix van jonge en ervaren medewerkers.
Algemene informatie
Als Coördinator reiniging werk je bij de afdeling Gemeentewerken. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer en onderhoud van groen, wegen, watergangen, rioleringen en kunstwerken. Ook is de afdeling verantwoordelijk voor alle reinigingswerken, zoals huisvuilinzameling, zwerfvuil, straatvegen, graffitiverwijdering en ongediertebestrijding. Het onderdeel reiniging en afval bestaat uit ongeveer 30 collega’s.
Voor het bekijken van een promotiefilm van de afdeling Gemeentewerken klik je op de volgende link promotiefilm gemeentewerken (youtube.com)
Wat ga je doen?
Als Coördinator reiniging verzorg je de dagelijkse aansturing van het onderdeel reiniging en afval. Je houdt je bezig met verbetering van de uitvoering en bedrijfsvoering van de reiniging en de gemeentewerf, naar een planmatige werkwijze en efficiënte uitvoering en inzet van capaciteit en geld. Dit doe je door het initiëren, begeleiden en realiseren van projecten.
Werkzaamheden:
- Je draagt zorg voor de werkplanning, werkverdeling en administratieve HR-taken voor de medewerkers van het onderdeel afval en reiniging.
- Je coacht de medewerkers van de reiniging op inhoud en begeleidt ze zo nodig bij de uitvoering van werkzaamheden. Je bent voor hun vraagbaak en klankbord op inhoud.
- Je ziet toe op de voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden bij de reiniging. En je rapporteert hierover aan het afdelingshoofd. Ook ben je informant bij gesprekken in het kader van de jaarlijkse gesprekscyclus.
- Je bent de verbindende schakel tussen de coördinatoren van de onderdelen groen en weg- en waterbouw en streeft naar versterking van de samenwerking tussen de onderdelen.
- Je volgt landelijke ontwikkelingen en adviseert het afdelingshoofd over procesoptimalisaties in de volle breedte van de afdeling gemeentewerken.
- Je draagt zorg voor het beheer en de exploitatie van de gemeentewerf.
- Verder ben je belast met de formele afhandeling van klachten over afval en reiniging.
Wie ben jij?
Je bent iemand die uitdagingen ziet. Je kunt je goed verplaatsen in mensen en situaties. Doordat je jouw woorden goed weet te kiezen, navigeer je moeiteloos door elk gesprek. Dit met een perfecte mix van helderheid en directheid. Je straalt zelfvertrouwen uit en neemt jouw plek in het team met overtuiging. Hierdoor durf je positief kritisch te zijn en weet je jouw collega’s te overtuigen van jouw (verbeter-)voorstellen. De volgende functie-eisen zijn van belang:
- Je hebt een afgeronde HBO-opleiding, relevant aan het vakgebied reiniging en afval.
- Je hebt een duidelijke visie op het vakgebied reiniging en afval en ruime kennis van/ervaring met nieuwe methodieken en trends en ontwikkelingen in het vak.
- Je hebt ruime kennis van het vakgebied en ervaring met de genoemde werkzaamheden.
- Je hebt veel ervaring in het coachen en coördineren van een team en een goed inlevingsvermogen.
- Je bent een verbinder en teamplayer met uitstekende communicatieve vaardigheden.
- Je bent iemand die streeft naar verbetering en vernieuwing, maar wel met oog voor de praktijk.
- Je bent pro-actief en daadkrachtig
- Je bent analytisch en resultaatgericht.
- Je bent klantgericht, flexibel en omgevingsbewust.
Herken jij je in bovenstaande kwaliteiten en competenties en heb je een relevante HBO-opleiding en minimaal vier jaar ervaring in een coördinerende functie? Dan zoeken wij jou!
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische omgeving.
- Een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan.
- Een bruto maandsalaris van € 3.359 tot maximaal € 5.313 (schaal 10) bij 36 uur per week.
- 17,05% Individueel Keuze Budget.
- 194,4 vakantie-uren bij voltijd.
- Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
- Een mobiel, laptop en faciliteiten voor je thuiswerkplek.
- Een prettige werkomgeving met betrokken collega's.
Lees meer informatie over de arbeidsvoorwaarden.
Meer weten?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Hans Sluis, afdelingshoofd Gemeentewerken, telefoonnummer 06-2443 3432.
Iets voor jou?
Herken jij je in deze vacature en voldoe je (bijna) aan de functie-eisen, solliciteer dan via de knop solliciteren op deze pagina.
De vacature sluit als er een geschikte kandidaat is gevonden.
Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.