Klacht over de gemeente indienen
Heeft u een klacht over hoe u door een medewerker of bestuurder van de gemeente bent behandeld? U kunt dan een klacht bij ons indienen.
Beschrijving
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij ons indienen. Dit kan bijvoorbeeld:
- over het gedrag van een van onze medewerkers of bestuurders
- over de manier waarop de gemeente heeft gehandeld
- als wij onze afspraken niet nakomen
- als u geen antwoord van ons krijgt
- als wij niet bereikbaar zijn
- als onze informatie niet klopt, niet volledig of niet duidelijk is
Als u een klacht heeft ingediend, dan nemen wij contact met u op. Wij bespreken met u de klacht en het vervolgproces. U kunt dan precies uitleggen wat er is gebeurd. Daarnaast vragen wij de medewerker of afdeling waar uw klacht over gaat ook om een reactie. Wij informeren u daarna over onze beslissing.
Wilt u geen officiële klacht indienen, maar wel iets aan ons melden of bezwaar maken? U heeft dan de volgende mogelijkheden:
- Ziet u dingen in uw straat of wijk die niet in orde zijn? Bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of zwerfafval? U kunt dan een melding openbare ruimte doorgeven.
- Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? Bijvoorbeeld over een vergunning of uitkering? U kunt dan bezwaar maken.
- Heeft u een klacht op het gebied van zorg en ondersteuning, jeugdhulp of werk en inkomen? U kunt dan ook terecht bij de sociaal ombudsvrouw.
Aanvragen
Een klacht over de gemeente kunt u online of schriftelijk melden. Voor het online melden van een klacht heeft u uw DigiD nodig. U kunt uw klacht dan direct doorgeven.
U kunt een klacht ook schriftelijk melden. Stuur dan een brief en noem daarin:
- uw naam en adres
- uw telefoonnummer
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker, bestuurder of afdeling over wie u een klacht heeft
De brief stuurt u naar: Gemeente Kampen, o.v.v. Klacht, Postbus 5009, 8260 GA Kampen
U kunt ons ook bellen via 14 038 en vragen naar de klachtencoördinator.
Hoe lang gaat het duren?
Wij behandelen uw klacht meestal binnen 6 weken. Als de behandeling van uw klacht langer duurt, dan ontvangt u hierover bericht.
Bezwaar
Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over uw klacht, neemt u contact op met de Nationale ombudsman.
Contact
Heeft u vragen over de behandeling van uw klacht? Of wilt u uw klacht via de telefoon melden? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 038 en vraag naar de klachtencoördinator.
Bent u niet tevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld, dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman. Dit kan via de website www.nationaleombudsman.nl of via telefoonnummer 0800-3355555.